هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان ساوجبلاغ
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: روابط عمومی هیئت کوهنوردی ساوجبلاغ - ۱۳٩٤/۱٢/۱٩

در روزهای گذشته آقای حسین احمدی که از دوستان قدیمی من می­باشد درخواست برنامه مشترک با گروه کوهنوردی پیام در ارتفاعات روستای ولیان را داشت.

با هماهنگی هایی که با آقای یونس رضاخانی و آقای رحیمی که سرپرست برنامه دوبرار عظیمیه در 7/12/94 بود و رضایت آقای رحیمی بر تغییر برنامه، بر قله اودل و واگذاری سرپرستی این برنامه به اینجانب و هماهنگیهای لازم برای اجرای این برنامه آغاز شد.

صبح روز جمعه 7/12/94 گروه نگین البرز ساعت 5:30 از کرج به سوی ولیان به حرکت درآمدند. گروه پیام با سه دستگاه سواری ساعت 6:15 به سوی روستای ولیان به راه افتادند که در نهایت با کمی تغییر ساعت 7 به روستای ولیان رسیدند.

بعد از جمع شدن دوستان به انتهای روستا که به سه راهی (اسکدر) معروف می باشد رسیدیم و در آن جا وسیله نقلیه را پارک کرده و گرد هم جمع شدیم.

با معرفی تک تک گروه به یکدیگر و احوال پرسی، خانم حیدرزاده نرمشهای کششی را به مدت 10 دقیقه برای دوستان اجرا کرد.

بعد از گرم کردن بدن ساعت 7:30 سمتهای دوستان اعلام شد و راهی قله اول شدیم و از کوچه باغها به روستای (اوسکول دره) رسیدیم و راه مال رو که به سمت شمال امتداد دارد که به پای اصلی قله منتهی می شود مسیر را ادامه دادیم و در نهایت ساعت 8:37 جای مناسب برای صبحانه پیدا کردیم. بعد از صرف صبحانه دو تن از دوستان آقای مخابری و آقای آزاد فلاح برای تمرینهای هیمالیانوردی از ما جدا شدند و قرار شد بعد از صعود قله از مسیر دره شصت مردان بسوی ماشینها ره سار شوند. ساعت9 راهی قله شدیم. در راه دوستان درسهای کلاس هواشناسی را با هم مرور می کردند که چه زیبا بود. مسیر گرده ای بود که با برف پوشانده شده بود، راه را سخت تر و دشوارتر می ساخت. در این بخش از مسیر از منطقه ای بهمن گیر رد شدیم ولی دلهره آور و دشوار بود. مسیر را ادامه دادیم تا منطقه برف چال که به چشمه­های اودل معروف می باشد.

حالا ساعت 13:45 که برفهای مسیر از حالت یخ زدگی خارج شده بود و پیش رو برف کوبی سنگینی داشتیم و در پشت سر زمان کمی برای بازگشت و در نهایت پای آخرین ناز قله با مشورت چند تن از دوستان تصمیم به بازگشت گرفتیم. با گرفتن عکسهایی از نمای قله و پرچم ایران و پرچم گروه نگین البرز ساعت 14به سمت روستای اوسکول دره بازگشتیم. در مسیر ساعت 14:15 جای خوبی برای صرف نهار پیدار کردیم و مشغول تغذیه شدیم. ساعت 14:37 دوباره به مسیر بازگشتیم. ولی مسیر بازگشت برف هایش شل شده بود و خطرناک و به همین دلیل مسیر خود را به دره (وارشوخانه) تغییر دادیم.

در این دره بکر و زیبا تعداد زیادی آبشارهای بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگترین آنها به ارتفاع 7 متر می­رسد. ساعت 15 به کف دره رسیدیم و حرکت آرام به پایین دره پیش رو گرفتیم و با گذر از آبشارها و شرشرکها و جویبارها به جاده (سیرود) رسیدیم. در آن جا بعد از گرفتن عکس و برداشتن آب با یک دستگاه وانت نیسان چند کیلومتری به سمت روستای ولیان بازگشتیم که در بالای مسیر کوچه باغ (اسکدر) پیاده شدیم و با کمی پیاده روی ساعت 17:40 به اتومبیل­های خود رسیدیم و دو تن از دوستانمان که برای تمرین هیمالیانوردی به قله رفته بودند آن جا منتظرمان بودند. اینجا پایین برنامه قله اودل بود و با تشکر از یکدیگر از هم جدا شدیم و ره سپار منزل های شدیم.

نام قله : اودل                                 ارتفاع : 3150 متر

زمان برنامه : 7/12/94                    زمان آغاز برنامه : 7:30                  زمان پایان : 17:40

موقعیت جغرافیایی:

جبهه شمال : روستای وشته – گلیرد – خودکاوند

جبهه جنوبی : روستای ولیان – روستای اسکول دره

جبهه غرب : قله گزآنایورد

جبه شرق : قله شاه کرم

مسیر تابستانه : دره شست مردان

مسیر زمستانه : مسیر جنوبی

وضعیت آنتن دهی : همراه اول و ایرانسل در پای و بالای قله آنتن دارد.

وعده هایی غذایی : دو وعده – صبحانه و نهار

تعداد کل گروه : 17 نفر          تعداد خانم ها : 8 نفر             تعداد آقایان : 9 نفر

سِمتهای افراد :

خانم پالیزدار : امداد و نجات

خانم مولایی: عکاس

آقای جوکار: عقب دار

خانم دامک : محیط زیست

خانم حیدر زاده : مسئول فنی

تیم هیمالیا نوردی و صعود به قله : آقای مخابری – آقای فلاح

آقای دانیالی : سرپرست برنامه و گزارش

اسامی گروه : 1- آقای خدادادی  2-خانم پالیزدار   3-آقای فلاح  4- خانم مولایی 5– آقای جوکار 6-آقای مخابری  7- خانم دامک 8- خانم حیدرزاده  9- آقای احمدی   10-خانم رجبی  11- مهران امینی  12- رضا قدیمی  13-حسن فضلی  14-حسین احمدی  15-خانم نیلوفر  16-خانم پژوهش  17- آقای سعید سرابی

روابط عمومی هیئت کوهنوردی ساوجبلاغ
ادرس:هشتگرد.شهرک ولیعصر.خیابان شهید خرازی -باشگاه میرزا کوچک خان.خانه کوهنورد شهرستان ساوجبلاغ تلفن : 44212350 026 telegram.me/payamclub inestagram.com/payamclubsavoj